Home · Blog · Jak zaplanować dobre zajęcia szkoleniowe

Jak zaplanować dobre zajęcia szkoleniowe

Efekty zorganizowanego kursu o charakterze szkoleniowym są zależne od kilku charakterystycznych kamieni milowych takiego przedsięwzięcia. Przewidzenie ich oraz sprawne i skuteczne ukierunkowanie wpływa na zaangażowanie uczestników oraz pomaga wyeliminować czyhające przeszkody.
Efekty treningu w największym stopniu są zależne od wybranej dydaktycznej strategii szkolenia. Poszczególne dydaktyczne strategie przekazywania wiedzy najchętniej wykorzystywane przez rodzimych szkoleniowców w ostatnim czasie często są stosowane zamiennie. Wyróżniamy rodzaje kursów o charakterze szkoleniowym: w czasie pracy, przy pomocy narzędzi pracy i poza stanowiskiem pracy. Wtedy można w zależności od sytuacji organizować szkolenia w ośrodkach szkoleniowych, salach warsztatowych i w warsztatach zawodowych. Różnych wariantów sposób szkolenia i technik bywa niezwykle wiele, a wybór zależy od wymagań firmy. Szczegółowy przepis na szkolenie zaprezentowałem na tej stronie: Nowoczesne Symulacje Biznesowe Dla Przedsiębiorstw
Teraz przedstawiam sposób definiowania podstawowych elementów programów szkoleń dla menedżerów.
Management Game – odwzorowuje neutralne elementy procesów w firmie a także gospodarki i pojawiające się problemy i zależności. Odbywa się to w otoczeniu zawierającym w sobie uwarunkowania realiów instytucji biznesowej. Zaprojektowane są też typowe konflikty oraz zawiłości informatycznych narzędzi zarządzania. Ci, którzy biorą udział nie posiadają pełnej możliwości kontrolowania sytuacji dlatego muszą starać się sobie poradzić. Efekty gry są najczęściej oceniane. Tego rodzaju techniki przekazują kompetencje decydowania, określania ich konsekwencji oraz kompetencji funkcjonowania w zbiorowości ludzkiej.
Studium przypadku – czyli przykłady z życia lub spreparowane problemy w firmie dane jako zadanie uczestnikom. Te przykłady dają możliwość pochylenia się nad precyzyjnie opisanym, realnym zagadnieniem. Odbiorcy szkolenia powinni zdefiniować oraz rozwiązać problem, a w dalszej kolejności omówić to ze szkoleniowcem i inny ludźmi z grupy. Taka forma z założenia zabiera większą ilość czasu.
Bartłomiej Kalicki
Autor tego wpisu jest absolwentem kierunku farmakologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z dziedziny  public relations. Posiada tytuł Coacha Zmiany i Innowacji KUC. Kieruje agencją treningową w Siemianowicach Śląskich.  Od piętnastu lat wykłada i opracowuje gry odnoszące się do rozwoju pracowniczego w branży „meble i wyposażenie wnętrz”.

TEMATY BOGA:
Symulacje Negocjacyjne
Kursy interpersonalne
Gry e-learning
Delegowanie
Symulacje Six Sigma
Asertywność
Gry konferencyjne
Ćwiczenia dla wykładowców

03.06.2016. 14:10