Home · Blog · Komunikacja zwrotna w grach menedżerskich

Komunikacja zwrotna w grach menedżerskich


Podczas gier decyzyjnych potrzeba precyzować rolę kontaktu zwrotnego w zakresie osiągniętych efektów przez grupę. W tym artykule przedstawię, jak to warto wykorzystać w pracy trenera.
Czym jest feedback? Eksperci twierdzą, że dostarcza wiadomości na temat postaw, działania oraz praktycznych kwalifikacji  obserwowanego pracownika zaangażowanego w projekcie szkoleniowym - i robi to w bardzo wysublimowany sposób. Dany pracownik, który jest na szkoleniu ma dalej dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, swojej aktywności zawodowej oraz doradcy, który ocenia podwładnego. Doradca nakłania podlegającego ocenie do większego wysiłku na ścieżce doskonalenia. Zobacz też tu: Profesjonalne Symulacje Szkoleniowe 
Niezłym sposobem na zrozumienie, w jaki sposób powinno się formułować informacje zwrotne, jest zastanowienie się, w jaki sposób się wzajemnie motywujemy do pracy - chodzi o powiązanie informacji zwrotnej z kształtowaniem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w drabinie Maslova. 

Otrzymasz dokładne wskazówki pomagające w budowaniu informacji zwrotnych, gdy prowadzisz grę lub symulację.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na informacje zwrotne? Odpowiedz na kolejne zagadnienia.

- Uważnie poznajesz zdanie coacha na temat własnego zachowania?
- Ze szczegółami rozważasz to, o czym była ostatnia wymiana zdań, próbując analizować sytuację z perspektywy tej właśnie pozycji w tym dialogu?
- Analizujesz pozytywne i ujemne elementy modyfikacji własnego zachowania?
- Spokojnie dyskutujesz o tym, co myślisz o feedbacku drugiej osoby?
- Razem z napotkanym dyskutantem uzgadniasz dalsze aktywności?
- Zabiegasz o pomoc, kiedy postrzegasz to za korzystne?
- Jesteś wdzięczny za komunikat zwrotny?

Bądź naprawdę otwarty na te pytania. Najczęściej może być porównywalnie dużo zdań na nie, i na „tak". Kiedy odwrócimy stanowiska, można zdać sobie sprawę z ważniejszych problemów w przyjmowaniu feedbacku.
 
Następna istotna sprawa: czy dobrze jest rozumieć krytykę? W tym miejscu pokazuję dwanaście porad.

Dbaj o swój spokój.
Słuchaj.
Zwracaj uwagę na człowieka, który przemawia do ciebie.
Nie krytykuj.
Nie przekonuj nikogo, że rozmówca jest niekompetentny.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio słów.
Nie zbaczaj z tematyki prowadzonego dialogu.
Nie dopatruj się negatywnych pobudek.
Upewnij rozmówcę, że zauważyłeś nawet niewielki błąd.
Henryk Kuna
Twórca tego postu jest absolwentem kierunku prawa Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  medioznastwa. Posiada licencję Instruktora Sprzedaży Relacyjnej MAL. Mieszka w Bielsku Białej.  Od jedenastu lat organizuje treningi i projektuje badania dotykające tematyki radzenia sobie ze stresem w branży „sprzęt biurowy i wyposażenie wnętrz”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Szkoleniowe
Warsztaty handlowe
Gry e-learning
Zarządzanie
Zarządzanie dla brygadzistów
Asertywność
Wydarzenia team building
Ćwiczenia dla trenerów


03.06.2016. 14:11