Home · Blog · Podnoszenie przewag rynkowych przez gry szkoleniowe

Podnoszenie przewag rynkowych przez gry szkoleniowe

Intensywna walka o odbiorców jest przyczyną tego, że wszystkie firmy, żeby utrzymać się na rynku, muszą korzystać z wielu okazji, które mogą im zapewnić zdobycie jakiejś przewagi nad resztą konkurentów. Wydajne, zautomatyzowane urządzenia i maszyny, wydajne programy wspomagające zarządzanie są niezwykle istotne i w znacznym stopniu pomagają w realizacji celów, ale najważniejsza chyba dla każdej firmy jest lojalna, doświadczona kadra pracowników.


O tym, że zatrudnieni stanowią największy kapitał większości firm nie od dzisiaj wiadomo, ale spora część właścicieli nie bardzo chce mieć to na uwadze. I odpuszczają oni zupełnie wszystkie rzeczy związane z rozwijaniem swoich pracowników, tylko się ograniczając do comiesięcznych wypłat, i to raczej skromnych.


Takie zaniedbania czasami mogą mieć smutny koniec dla tak prowadzonych firm, o czym dużo z nich miało się już okazję przekonać, dlatego też każdy właściciel powinien odpowiednio dbać o zatrudnionych. A nie ma nic bardziej motywującego dla pracowników niż  Ćwiczenia   Strategiczne 


 przy pomocy jakich nie tylko mogą poprawić kwalifikacje i umiejętności, ale dodatkowo mogą się poczuć doceniani przez właściciela.


Zasadniczym celem symulacji jest podniesienie umiejętności pracujących, jakie wykorzystają oni później podczas codziennych obowiązków. Dzięki symulacjom ludzie zwiększają swoją wydajność, wykazują się także większą samodzielnością i inicjatywą. Maleje również liczba błędów, a to bezpośrednio przekłada się na sprawność wykonywanych prac i przychody przedsiębiorstwa.


Ogromne znaczenie symulacje mają także w motywacji i uznawaniu podwładnych. Po pierwsze stanowią wyraźny sygnał, że firma dba o nich i są dla niej ważni. Dodatkowo mogą pozwolić na zaspokojenie ambicji i chęci rozwoju pracowników, przez co w znacznym stopniu zwiększa się ich przywiązanie do firmy. 


Firmy, które posiadają doświadczoną, porządnie przeszkoloną kadrę pracowniczą będą mieć znacznie większe szanse na pozostanie wśród konkurentów i osiągnięcie sukcesu. Z tego też powodu nie należy traktować szkoleń jako kolejnego niepotrzebnego kosztu, a jako inwestycję, która w dłuższym okresie czasu na pewno będzie procentować. I będzie to z zyskiem i dla właściciela firmy, i dla pracowników, którzy na szkolenia zostają wysyłani.


 

03.06.2016. 14:11