Home · Blog · Zasady diagnozowania potrzeb edukacyjnych

Zasady diagnozowania potrzeb edukacyjnych

 
Jestem pewien, że każdy specjalista w przeszłości uczestniczył w sesji szkoleniowej. Sesja szkoleniowa ma w sobie cel, jakim jest wykształcanie u uczestników zaplanowanych zdolności wykonywania pracy. Zwykle projekt szkoleniowy kosztuje około 3 tysiące zł za dzień szkoleniowy - i jak sądze nikt nie planuje tych kwot wydać na niepotrzebne warsztaty. Dlatego poniżej przedstawię istotne kwestie kojarzące się z definiowaniem wymagań szkoleniowych. Informacje do napisania poniższych rad zaczerpnąłem z takiej strony:   Szkolenia Biznesowe
Projekty dla menedżerów organizuję już od 10 lat. Szkoliłem bardzo zróżnicowane instytucje: motoryzacyjne, spożywcze, handlowe, energetyczne, budowlane. Zawsze widziałem, iż dobrze zaplanowane badanie oczekiwań rozwojowych powodowało, że spotkanie z uczestnikami szkolenia było nadwyraz efektywne. Niżej zamieszczam zasady diagnozowania potrzeb szkoleniowych:
- w czasie definiowania oczekiwań edukacyjnych muszą brać udział władze organizacji, funkcjonalni menedżerowie, departament ds. personelu i  uczestnicy szkoleń
- podczas badania oczekiwań edukacyjnych używaj wybrane techniki diagnostyczne: kwestionariusze, dyskusje w gronie ekspertów, prototypowanie oraz obserwacje
- precyzyjnie przeczytaj dokumentację firmy, jaka zamówiła to szkolenie. W tych miejscach bywają zamieszczone kluczowe dla szkolenia informacje. Zwykle biorę je pod uwagę projektując plan rozwoju pracowników
- zwykle na wstępie sesji szkoleniowych zapytaję osób biorących w szkoleniu, jakie były ich potrzeby rozwojowe. Wytyczne szkoleniowe zmieniają się na przestrzeni czasu, z tego powodu zapisuję je na komputerze. Są one dla trenera latarnią morską w czasie szkolenia.
W następnym miesiącu pokażę inne reguły diagnozowania oczekiwań edukacyjnych.
Na tą chwilę to tyle moich inspiracji.
Autor:Hieronim Dwójnacy
Autor tej notki  jest absolwentem wydziału chemii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z tematyki  ekonomiki przedsiębiorstw. Posiada tytuł Eksperta Terapii Ustawień IPA. Kieruje agencją treningową w Ustce.  Od ośmiu sezonów prowadzi zajęcia i kreuje badania dotykające tematyki kierowania zmianami w branży „budownictwo”.

O NASZYM BLOGU:
Badania potrzeb szkoleniowych
Zwolnienia w  firmach
Strategia kadrowa w usługowej jednostce biznesowej
Innowacyjne zarządzanie kadrami
Nowoczesne modele kompetencyjne
Kształtowanie przywództwa
Selekcja kandydatów do pracy


03.06.2016. 14:10